“… one laughs without reservation at the adorable and terribly appealing young man played by Angela Brower. Moment by moment passionate, sulking, and awkward- it is the Octavian one dreams of, and the American mezzo performs without personifying an exuberant adolescent. The soprano-like colors of the singer’s voice give the title role all its youth and touching candor, and we admire as much the frankness as the delicate nuances, especially in the ‘Presentation of the rose’ and the final duet. In addition, the composition from Mariandel demonstrates proper hilarity without ever falling into excess….”

{… on craque sans réserve pour le Quinquin adorable et terriblement attachant d’Angela Brower. Tour à tour passionné, boudeur et maladroit, son Oktavian est tel qu’on se l’imagine, la mezzo américaine s’investissant sans compter dans ce personnage d’adolescent bouillonnant. Les couleurs très sopranisantes de la chanteuse donnent au rôle-titre toute sa jeunesse et sa touchante candeur, et on admire autant la franchise de l’aigu que la délicatesse des nuances, notamment dans la Présentation de la rose et le duo final. En outre, sa composition de Mariandel se révèle proprement désopilante sans jamais tomber dans l’excès, délicieuse voix de crécelle et accent improbable.}

Nicolas Grienenberger – Classique News

“Octavian was persuasively interpreted by American mezzo-soprano Angela Brower, who has been part of the Bayerische Staatsoper for almost six years and is having a very promising career. She’s a remarkable singer with a fresh, attractive, well-handled voice, and she knows perfectly how to convey expression in her singing.”

José M. Irurzun – Seen and Heard International

“Angela Brower is increasingly believable throughout the opera, affirmed through a vocal crescendo and by a stage presence that succeeds in making the character of the adolescent Cherubin transform into the affirmation of a Romeo. The increasing parallelism, vocal and scenic, makes the composition particularly convincing and the mischievousness of the Mariandel scene adds a merit to the overall charm, which was also greeted with enthusiasm. One leaves the theater almost staggering, as if they were drunk from all these charms. ”

{“Angela Brower est de plus en plus crédible au fil des scènes, dans une affirmation vocale croissante par une présence scénique qui réussit à faire passer le personnage de l’adolescence d’un Chérubin à l’affirmation d’un Roméo. Le parallélisme croissant, vocal et scénique, rend la composition particulièrement convaincante et l’espièglerie de Mariandel ajoute un mérite au charme global, salué lui aussi avec enthousiasme. On sort presque titubant, comme ivre de tous ces charmes.”}

Maurice Salles – Forumopera.com